Home jedzenie 5 powodów, przez które zawsze jesteś głodny!

5 powodów, przez które zawsze jesteś głodny!

5 powodów, przez które zawsze jesteś głodny!

Wyjątkowo duży apetyt może być objawem problemów zdrowotnych, ale mogą być też inne powody, dla których nie możesz przestać jeść.

Dietetyk Shona Wilkinson wyjaśnia, dlaczego zawsze czujesz się głodny.

Jesz zbyt dużo węglowodanów

Jeśli przez cały dzień każdy Twój posiłek jest bogaty w węglowodany, to prawdopodobnie następnego dnia będziesz czuł się głodny pomimo tego, że będziesz jeść normalnie. Kiedy w krótkim czasie konsumujemy znaczne ilości węglowodanów, zwłaszcza z wysokim indeksem glikemicznym, prowadzi to do powstania dużego stężenia insuliny w ciele.

Twoja krew nie toleruje nadmiernej ilości cukru, dlatego Twoje ciało w naturalny sposób produkuje insulinę, która jest hormonem usuwającym cukier z krwi i przekazującym go komórkom ciała. Po tym, jak insulina wykona swoją „robotę”, dochodzi do tego, że poziom cukru we krwi jest niski. Aby znów go podwyższyć, Twoje ciało wysyła Ci sygnał mówiący: „Zjedz coś słodkiego”. Wówczas nabierasz apetytu na ponowne zjedzenie słodyczy lub czegokolwiek, co zawiera węglowodany.

Aby tego uniknąć, Shona zaleca unikanie przetworzonych, rafinowanych węglowodanów i wybieranie zamiast nich posiłków składających się głównie z białka, błonnika i tłuszczy, przy niewielkiej ilości węglowodanów. Dzięki temu Twoje ciało będzie wchłaniać węglowodany powoli, a Ty będziesz mieć poczucie nasycenia.

Mało śpisz

Brak snu w bezpośredni sposób wpływa na poczucie głodu, niezależnie od tego, ile już zjadłeś. Dlaczego? Z powodu braku snu Twoje ciało zmniejsza poziom hormony o nazwie leptyna, który sygnalizuje, że nie jesteś już głodny. Brak snu podwyższa natomiast poziom hormonu o nazwie grelina, który stymuluje poczucie głodu.

Jesteś odwodniony

Czasami można pomylić poczucie głodu z pragnieniem. Czujemy, że ciało czegoś potrzebuje i interpretujemy to jako głód, jednak w rzeczywistości chodzi tylko o szklankę wody. Woda jest konieczna również do tego, aby przetransportować składniki odżywcze do komórek ciała, więc jej brak również może wywołać głód.

Shona Wilkinson twierdzi, że picie wody między posiłkami pomaga utrzymać poczucie najedzenia i zmniejsza apetyt. Jednakże jest ważne, aby NIE pić wody na kilka minut przed posiłkiem, w trakcie posiłku lub natychmiast po, ponieważ utrudnia to trawienie.

Masz okres

Udowodniono, że podczas owulacji i menstruacji kobiety mają większy apetyt. W tym czasie ważne jest, aby jeść pokarmy bogate w białka (ryby, mięso, jajka, orzechy…) i zmniejszyć ilość rafinowanych węglowodanów i cukru. Należy też konsumować mniej alkoholu i kofeiny, ponieważ zakłócają one równowagę hormonalną.

Ciąża

Podczas ciąży apetyt rośnie i jest to zupełnie normalne. Jednakże jest bardzo ważne, aby jeść wówczas zdrowo. Unikaj produktów wysokoprzetworzonych. Jedz zdrowo i zawsze miej przy sobie zdrową przekąskę. W ten sposób zmniejszysz prawdopodobieństwo sięgnięcia po coś niezdrowego, gdy dopadnie Cię głód. Jedz pokarmy bogate w składniki odżywcze, ponieważ zmniejszają one szansę przejedzenia przy jednoczesnym zapewnieniu Tobie i Twojemu dziecku wszystkich potrzebnych substancji.

Źródło: fitnessandpower.com

Twoja reakcja?

Super
Super
2
Ha ha
Ha ha
7
Wow
Wow
3
Smutny
Smutny
0
Zły
Zły
0

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz