Home Porady 5 niebezpiecznych błędów przy wyciskaniu sztangi, których powinieneś unikać

5 niebezpiecznych błędów przy wyciskaniu sztangi, których powinieneś unikać

Wyciskanie sztangi to jedno z najbardziej znanych i najpopularniejszych ćwiczeń wśród wszystkich bywalców siłowni.

Robi je prawie każdy. Ci którzy chcą zbudować mocną klatkę piersiową oraz, ci którzy po prostu chcą zbudować swoje ego.

Jednakże niektórzy nie wiedzą jak wykonywać to ćwiczenie poprawnie, co doprowadza do kontuzji, a nawet śmierci u niedoświadczonych strongmanów.

Jednak każdej kontuzji można uniknąć jeśli poznamy podstawowe błędy, które ludzie robią podczas wyciskania. Powinniśmy ich unikać za wszelką cenę.

Poprzez naukę jak wykonywać to ćwiczenie poprawnie, będziesz w stanie uniknąć obrażeń oraz faktycznie przyspieszyć wzrost mięśni.

 

#1 Wyciskanie bez klatki do ćwiczeń

1

Jest to jedna z najbardziej niebezpiecznych rzeczy, którą można zrobić podczas wyciskania dużych obciążeń. Oczywiście, wiele osób uważa, że są w stanie zadbać o siebie podczas podnoszenia wielkiego ciężaru, jednak prędzej czy później ktoś zrobi sobie krzywdę.

Nie czekaj aż super ciężka sztanga spadnie na ciebie i zmiażdży ci twarz, gardło czy żebra. Zamiast tego dopilnuj, aby ktoś kto ma doświadczenie asekurował cie podczas ćwiczenia. Najważniejsze jednak, abyś odpowiednio dopasował obciążenie.

#2 Unoszenie pośladków podczas wyciskania

2

Kiedy leżysz na ławeczce, upewnij się, że twoja głowa, grzbiet i pośladki dotykają maty. Jeśli będziesz  tak robić unikniesz uszkodzenia pleców. Mimo iż jest o wiele łatwiej podnieść duże ciężary kiedy podniesiesz tyłek, jest to uznawane za oszustwo i zakazane na zawodach.

Jednak wiele osób zbytnio przejmuje się tym ile mogą unieść i zapominają o bezpieczeństwie. Unikaj wykonywania tego ćwiczenia w ten sposób i upewnij się, że twoje ciało w całości spoczywa na ławeczce. Pozwoli ci to wykonywać ćwiczenie w pełnym stopniu i osiągnąć lepsze wyniki.

#3 Wyciskanie kiedy twoje stopy nie dotykają podłoża

3

Niektórzy twierdzą, że lepiej jest zmienić pozycję stóp podczas wyciskania, bo daje to lepsze rezultaty. Jednak większość z tych różnych pozycji jest niebezpieczna i nie przynosi benefitów. Dlatego też lepiej unikać unoszenia stóp, ponieważ kiedy stopy spoczywają na ziemi masz lepszą równowagę przy podnoszeniu.

Bez tej równowagi ciężko będzie utrzymać sztangę i może się to zakończyć kontuzją. Ponadto, trzymając stopy w powietrzu trudniej będzie podnosić większe ciężary, bo twoje ramiona będą zbyt obciążone. Najbezpieczniejszym sposobem jest więc trzymanie stóp na ziemi wraz z piętami.

#4 Nieblokowanie łokci

4

Ludzie często unikają blokowania łokci podczas podnoszenia, bo pozwala to mięśniom utrzymać napięcie co prowadzi do lepszego wzrostu. Jest to jednak niebezpieczny sposób treningu.

Wszystko to dlatego, że kiedy jesteś zmęczony i używasz dużych obciążeń, istnieje wielkie prawdopodobieństwo puszczenia sztangi i zrobienia sobie krzywdy. Z drugiej strony, zablokowanie łokci w najwyższej pozycji pozwala na utrzymanie wagi i jest o wiele bezpieczniejsze, bo dajesz swoim mięśniom chwilę na odpoczynek. Dzięki temu też możesz wykonać więcej powtórzeń.

Najważniejsze jednak jest to, że to ćwiczenie może być wykonane w pełnym zakresie kiedy zablokujesz swoje łokcie, dlatego też nie ma powodu dla którego miałbyś tego nie robić.

#5 Chwytanie bez użycia kciuków

5

Trzymając sztangę w ten sposób może wydawać się, że jest to wygodne, jednak jest to bardzo niebezpieczne, gdyż istnieje duże ryzyko, że sztanga wyślizgnie ci się z ręki. Więc, mimo iż taki chwyt jest wygodny, bo odczuwasz mniejszy ból nadgarstków, o wiele lepiej jest złapać sztangę jak należy. Unikniesz przygniecenia.

 

Poniżej 10 najlepszych ćwiczeń z użyciem sztangi:

Źródło: spotmebro.com

 

Twoja reakcja?

Super
Super
6
Ha ha
Ha ha
0
Wow
Wow
1
Smutny
Smutny
0
Zły
Zły
3

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz