Home jedzenie 3 najszybsze kroki do tego, aby stracić na wadze.

3 najszybsze kroki do tego, aby stracić na wadze.

3 najszybsze kroki do tego, aby stracić na wadze.

Kiedy poszukujesz odpowiedniej diety, aby zrzucić na wadze, spotkasz się z wieloma propozycjami, które pozwolą ci szybko pozbyć się kilogramów.

Większość z tych diet jednak sprawi, że będziesz głodny, a twoje ciało dozna szoku. 

Tego typu diety są nie do wytrzymania, gdyż wymagają nadludzkiej siły woli, aby kontynuować je przez dłuższy czas. W większości przypadków kończy się to tym, że ludzie zaczynają jeść za dużo i mamy do czynienia z efektem jojo.

Odpowiednia, zdrowa dieta powinna zmniejszyć apetyt, poprawić metabolizm i pomóc spalić tłuszcz bez pozostawiania cię głodnym i zdenerwowanym przez cały czas.

Myśląc o tym przedstawiamy wam program, który w trzech krokach nauczy was jak efektywnie zrzucić na wadze.

Te poparte naukowo porady są proste, zdrowe i pozwolą ci powrócić do optymalnej wagi. Dodatkowo twój organizm dostanie odpowiednią ilość składników odżywczych, a ty nie będziesz musiał liczyć kalorii.

 

  1. Czego nie jeść

Wyeliminuj ze swojej diety cukry proste oraz ogranicz skrobie. Dodatkowo unikaj słodkich napoi i soków owocowych. Główną zaletą zmniejszenia ilości spożywanych węglowodanów jest obniżenie poziomu insuliny w organizmie.

Węglowodany stymulują produkcję insuliny, a ta ostatecznie prowadzi do odkładania się tłuszczu. Kiedy poziom insuliny spada, organizm będzie używać tłuszczu jako paliwa potrzebnego do działania. To takie proste.

Dodatkowo twoje nerki pozbędą się nadmiarów sodu i wody. Przez to pozbędziesz się wagi, która kryje się w wodzie, którą przetrzymuje nasz organizm. A to wszystko już po pierwszym tygodniu niskowęglowodanowej diety.

Jednak możesz sobie pozwolić na spożycie większej ilości węglowodanów, ale tylko jeden dzień w tygodniu. Mamy tu na myśli wartościowe węglowodany jak te, które znajdziemy w owocach, ziemniakach, batatach czy ryżu.

Nie jest to niezbędne, jednak może ci pomóc trzymać się głównego planu dietetycznego. Dodatkowo może pobudzić produkcję hormonów, które są odpowiedzialne za spalanie tłuszczu. Poza tym zostawienie sobie raz w tygodniu dnia bez diety może ci pomóc oprzeć się śmieciowemu jedzeniu w trakcie reszty tygodnia.

 

  1. Co jeść

Po pierwsze, dopilnuj aby spożywać pełne, nieprzerobione i organiczne posiłki kiedy tylko to możliwe. Takie potrawy nie zawierają dodatkowych cukrów i szkodliwych konserwantów, za to znajdziemy w nich sporo składników odżywczych.

Po drugie, staraj się jeść tak wolno jak tylko potrafisz. W ten sposób unikniesz przejedzenia, a nadal będziesz czuł się pełny. Zmniejszysz też w ten sposób ilość spożywanych kalorii.

Zamiast posiłków bogatych w węglowodany, skup się na spożywaniu białek. To pobudzi twój metabolizm i zadba o to abyś czuł się pełny przez dłuższy czas. Dobrym źródłem białka jest chude mięso, ryby, owoce morza, jajka i orzechy.

Dodatkowo, dobrym sposobem na zmniejszenie głodu i ogólnie ilości spożywanych kalorii to zjadanie bogatego w białka śniadania.

Oprócz tego powinieneś zwiększyć spożycie zawierających mało węglowodanów warzyw, takich jak brokuły, szpinak, jarmuż, brukselka, kapusta, ogórki czy sałata. Dzięki temu dostarczysz sobie błonnika, który zmniejsza poziom tłuszczu. W ten sposób twój organizm dostanie również minerały i witaminy, których potrzebuje do odpowiedniego funkcjonowania.

W końcu zadbaj o to, aby w twojej diecie znalazły się zdrowe tłuszcze takie jak te w oliwie z oliwek, olejku kokosowym, awokado czy maśle. Nie zagładzaj się. Staraj się jeść 3 – 4 posiłki dziennie. Wszystkie zawierające odpowiednio dużą ilość wymienionych składników. To pozwoli na usprawnienie twojego metabolizmu, a w efekcie na spalanie większej ilości tłuszczów.

Jeszcze jedną ważną rzeczą jest to, abyś starał się pić jak najwięcej wody w ciągu dnia. Bycie dobrze nawodnionym zmniejszy twój apetyt i pomoże wypłukać wszelkie toksyny z twojego organizmu. Dodatkowo picie niesłodzonej kawy i herbaty pozwoli polepszyć metabolizm.

  1. Co robić kiedy nie jesz

Możesz sporo zrzucić na wadze trzymając się jedynie tej diety. Jednak jeśli dodasz do tego sesję ze sztangą trzy razy w tygodniu, ilość tłuszczu jaki spalisz będzie nawet większa. Zadbanie o to, aby chodzić na siłownię trzy razy w tygodniu da wspaniałe rezultaty, a podnoszenie ciężarów to najlepsze ćwiczenie na spalanie tłuszczu.

Podnoszenie ciężarów pobudzi metabolizm, pozwoli ci spalić kalorie, rozwinąć mięśnie i ogólnie przyczyni się do uzyskania pięknej, szczupłej sylwetki. Dodatkowo mięśnie potrzebują więcej energii aby działać poprawnie, przez to spalasz więcej tłuszczu nawet odpoczywając.

Jeśli nie możesz podnosić ciężarów, spróbuj treningu przedziałowego o wysokiej intensywności (HIIT), dzięki któremu możesz osiągnąć podobne efekty. Regularne ćwiczenia to idealna droga do poprawienia swojego zdrowia oraz spalania tłuszczu.

 

Podsumowanie

Od lat, diety niskowęglowodanowe były demonizowane przez media i ludzi związanych ze zdrowiem, przez to, że zawierają w sobie sporo tłuszczów, a to jest uważane za niebezpieczne dla serca. Jednak sporo nowych odkryć naukowych dowiodło, że taka dieta jest o wiele lepsza niż inne diety pod względem utraty na wadze, ale także korzyści dla zdrowia.

Oprócz pomagania ci w zrzuceniu sporej ilości tłuszczu, dieta niskowęglowodanowa pozwoli ci regulować poziom cukru we krwi, a także ciśnienie. Ponadto poziom złego cholesterolu i trójglicerydów we krwi zmniejszy się, podczas gdy poziom dobrego cholesterolu poszybuje w górę.

Źródło: fitnessandpower.com

Twoja reakcja?

Super
Super
15
Ha ha
Ha ha
2
Wow
Wow
0
Smutny
Smutny
1
Zły
Zły
1

Podziel się ze znajomymi!

Zostaw swój komentarz